af004767: 2015 de millenniumdoelstellingen. De tijd loopt. Landbouw 2015. Voor een ander landbouwbeleid. Ik ben verkocht. Smakelijk eten, allemaal!

"©SOFAMZie ook: af004768Zie ook: af004769Zie ook: af004774Zie ook: af004776Zie ook: af004778Zie ook: af004779Zie ook: af004783Zie ook: af004787Zie ook: af004788Zie ook: af004789Zie ook: af004790Zie ook: af004791 Affiche uitgegeven in 2006 door Oxfam-Wereldwinkels, Vredeseilanden en Max Havelaar...

Full description

Bibliographic Details
Main Authors: De Spiegelaere, Patrick (fotograaf), Oxfam-Wereldwinkels (uitgever), Vredeseilanden (uitgever), Max Havelaar (uitgever)
Institution:Amsab-Institute of Social History
Format: IMAGE
Published: 2006-2006
Online Access:https://hdl.handle.net/10796/A583F6BB-7826-4FA6-A896-74ADA0D42497
Description
Summary:"©SOFAMZie ook: af004768Zie ook: af004769Zie ook: af004774Zie ook: af004776Zie ook: af004778Zie ook: af004779Zie ook: af004783Zie ook: af004787Zie ook: af004788Zie ook: af004789Zie ook: af004790Zie ook: af004791 Affiche uitgegeven in 2006 door Oxfam-Wereldwinkels, Vredeseilanden en Max Havelaar voor eerlijke productenhandel. Afbeelding: kinderen met ballonnen. Tekst: 2015 de millenniumdoelstellingen. De tijd loopt. Landbouw 2015. Voor een ander landbouwbeleid. In 2015 zou de wereld er wel eens heel anders kunnen uitzien. Dat is in elk geval wat 191 staatshoofden hebben beloofd. In 2000 ondertekenden ze de Millenniumdoelstellingen van de Verenigde Naties. Daarmee engageerden ze zich om armoede en onrecht in de wereld drastisch aan te pakken. Tegen 2015 moeten er resultaten voorgelegd worden. Overal ter wereld herinneren campagnes de regeringen aan deze beloftes. Ook in Vlaanderen bundelen de Noord-Zuidorganisaties de krachten met de campagne 2015 de tijd loopt. Van 2006 tot 2008 werken we aan een ander landbouwbeleid. We willen een beleid dat iedereen in de wereld van voedsel voorziet. Samen met de milieubeweging, consumenten- en boerenorganisaties eisen we meer aandacht voor duurzame landbouw in Zuid én Noord. Met duurzame landbouw boert iedereen goed! Ik ben verkocht. Smakelijk eten, allemaal! Van de ruim 850 miljoen mensen die honger lijden, is de overgrote meerderheid boer of boerin. Ik ben verkocht wil armoede de wereld uit. Een belangrijk knelpunt is de prijszetting. Zowel in het Noorden als in het Zuiden hebben de boeren weinig macht bij het bepalen van de prijs voor hun producten. De campagne zet daarom in op een rechtvaardig inkomen voor boeren via duurzame landbouw en eerlijke handel. Ik ben verkocht gaat over de situatie van boeren zoals Aaron in Uganda. Aaron wil zijn pindanoten op de lokale markt slijten. Samen met andere boeren zet hij zich in voor een grotere oogst van hoge kwaliteit. Ze verkopen hun pindanoten aan opkopers en bedingen een eerlijke prijs. Butumfa, een partnerorganisatie van Vredeseilanden, ondersteunt hen daarbij. Ik ben verkocht gaat over de koffiecoöperatie Gumutindo in Uganda. De coöperatie is gecertificeerd door Max Havelaar én een partner van Oxfam-Wereldwinkels. De 3000 boerenfamilies van Gumutindo verkopen hun koffie aan de internationale fairtradevoorwaarden. Ze krijgen voor hun kwaliteitsproduct een eerlijke prijs. De prijs garandeert hun gezinnen een waardige toekomst. Ik ben verkocht gaat over de Vlaamse boeren Dominique en Philip. Ze kweken biogroenten in serres. Samen met andere bioboeren uit de streek van Brugge zoeken ze naar partners die hun producten blijvend willen afnemen en hen een eerlijke prijs wil betalen. Fotograaf Patrick De Spiegelaere maakte prachtige foto's in Uganda en Vlaanderen. Voor een leefbare en milieuvriendelijke landbouw in Noord en Zuid slaan milieu-, natuur-, landbouw-, consumenten- en Noord-Zuidorganisaties de handen in elkaar. Want tegen 2015 moet honger de wereld uit! www.detijdloopt.be. FULL TEXT AVAILABLE AT AMSAB-ISH"
Physical Description:papier
geheel: hoogte, 40 cm
geheel: breedte, 60 cm
affiche