Socialisme et enseignement en Belgique : fin 19e-début 20e siècle : genèse d'une idéologie scolaire réformiste
"Licentiaatsverhandeling UCL ; De auteur analyseert op een zeer volledige manier de belangrijkste tendensen in de socialistische onderwijsdoctrine van het einde van de negentiende-begin twintigste eeuw, met name het neutraal, openbaar, verplicht en gratis onderwijs en de integrale opvoeding....
Main Author: | |
---|---|
Institution: | Amsab-Institute of Social History |
Format: | TEXT |
Language: | French |
Published: |
Louvain-la-Neuve: Baudouin Goessens
1997
|
Subjects: | |
Online Access: | https://hdl.handle.net/10796/0FA5C8BB-64EF-4690-9FA9-50D46204F257 |
Summary: | "Licentiaatsverhandeling UCL ; De auteur analyseert op een zeer volledige manier de belangrijkste tendensen in de socialistische onderwijsdoctrine van het einde van de negentiende-begin twintigste eeuw, met name het neutraal, openbaar, verplicht en gratis onderwijs en de integrale opvoeding. Zeer interessant voor wat betreft de invloed van het vrijzinnig ideeëngoed op het socialistisch onderwijsconcept" |
---|---|
Physical Description: | 206 p. monografie |